Az Alu-go-tól történő elektronikus vásárlás általános szerződési feltételei (ÁSZF)

  1. Az Alu-go webáruházán keresztül történő vásárlással kapcsolatos főbb információk

Az alábbi általános szerződési feltételek kizárólag az Alu-go  webáruházán keresztül eszközölt szerződéskötések esetében érvényesek.

Jelen általános szerződési feltételek szövege letölthető számítógépre vagy más adathordozóra illetve kinyomtatható.

Adatvédelmi nyilatkozat letöltése

  1. Az Alu-go webáruházán keresztül történő vásárlással kapcsolatos főbb információk

Az Alu-go-tól történő online vásárlás esetére kizárólag az alábbi általános szerződési feltételeknek a http://www.alu-go.hu honlapon közzétett, a rendelés időpontjában a honlapon található változata érvényes.

Jelen ÁSZF tartalma érvényes: 2017.03.01-től visszavonásig.

Az alábbi általános szerződési feltételek kizárólag az Alu-go webáruházán keresztül eszközölt szerződéskötések esetében érvényesek. Jelen általános szerződési feltételek szövege a honlapról letölthető számítógépre vagy más adathordozóra illetve kinyomtatható.

1.1.

A webáruházon keresztül történő vásárlás során a vásárló és Balázs Gyula egyéni vállalkozó vagy Balázs Dániel egyéni vállalkozó között jön létre szerződés, akiknek adatai:

Balázs Gyula
székhelye:

nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

adószáma:

telefon:

e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Balázs Dániel
székhelye:

nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

adószáma:

telefon:

e-mail:

 

webáruház adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-..

hírlevél adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-..

termékértesítés és kapcsolatfelvétel nyilvántartási szám: NAIH-..

1.2. Az Alu-go webáruházában történő vásárlások során megkötésre kerülő szerződések nyelve a magyar.

1.3. A megrendelni kívánt terméket vagy termékeket a http://www.alu-go.hu honlapon található Termékek menüpontból érheti el.

 

A megrendelése elküldését megelőzően a vásárló regisztrációja szükséges az alábbiak szerint:

Regisztrálni a honlapon lévő „Felhasználó” pontra kattintva,  a kért adatok megadásával lehet.  A kért adatok megadása után, a regisztráció vásárló által történő jóváhagyását követően a vásárló által megadott e-mail címre az Alu-go visszaigazoló e-mailt küld, melyben megerősíti a regisztráció megtörténtét és tájékoztatást nyújt, hogy a vásárló hol tudja a későbbiekben megváltoztatni a regisztrációkor megadott adatait. A regisztráció megtörténte után a vásárló a regisztrációkor megadott e-mail címével és jelszavával beléphet az Alu-go webáruházába..

A megrendelések leadása a webáruházban elektronikus úton és telefonon (a callcenter segítségével) lehetséges. Faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket nem fogadunk el.

1.4. A webáruházban a termékek kapcsán feltüntetett árak és más tájékoztatások nem minősülnek ajánlattételnek, ez csupán felhívás ajánlattételre. Az ajánlatot jelen szerződés szerint a fogyasztó teszi, amennyiben jelzi vételi, megrendelési szándékát az Alu-go felé. A szerződés létrejötte az a pillanat, amikor fogyasztó ajánlatát az Alu-go visszaigazolja.

A webáruházban megvásárolható termékek árai forintban értendő, bruttó összegek. Egyéni vállalkozóként jelenleg nem vagyunk ÁFA kötelesek így áraink az általános forgalmi adót nem tartalmazzák.

A webáruházban található árak a webáruházban leadott rendelésekre érvényesek.

A termékek vételára minden esetben 1 darab termékre vonatkozik.

A webáruházban közzétett különböző akciók csak a webáruházban való rendelés feladása esetén érvényesek..

  1. A szerződés megkötése / Rendelés

2.1 A webáruházon keresztül történő vásárlás lépései:

  1. lépés: KOSÁR: Termék / termékek elhelyezése a kosárba.

A kosárba helyezett termékeket a rendszer nem foglalja le, azaz a megrendelés visszaigazolása előtt előfordulhat, hogy a kiajánlott terméket más már megvette. A megrendelt termék kiszállítását visszaigazolás esetén tudjuk biztosítani.

  1. lépés: BELÉPÉS: Regisztráció / belépés az Alu-go webáruházába.
  2. lépés: SZÁLLÍTÁS & FIZETÉS: Szállítási és fizetési mód megadása. Számlázási és szállítási cím megadása.
  3. lépés: ÖSSZESÍTÉS: A megrendelés összesítése. A kosár tartalmának, a szállítási és fizetési módnak és a szállítási címnek az ellenőrzése.

A vásárló által kiválasztott termékre vonatkozó vételi ajánlata akkor minősül az Alu-go-val közölt ajánlatnak, amikor az online rendelés során a vásárló az ott kért adatokat megadta és az 5. lépésben rákattint a „Fizetés” gombra. Fenti gomb megnyomásával a vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik, mely a webáruház felületén is látható.

  1.  lépés: A megrendelés jóváhagyása és a megrendelési folyamat lezárása. Az adatbeviteli hibák korrigálására vásárlónak a rendelési folyamat során mindig van lehetősége. Ezt egyszerűen a beírt hibás adatok javításával, törlésével, vagy a böngésző „vissza” gombjának megnyomása után az adatbevitel megismétlésével tudja megtenni.

A vásárló rendelésének elküldését követően, az Alu-go e-mail üzenetet küld a vásárló részére, amelyben visszaigazolja, hogy az Alu-go megkapta a rendelést és felsorolja annak részleteit (kézhezvétel igazolása).

A vásárló az adott és még nem teljesített rendelése státuszát a „Felhasználó” menüpontban a „Rendeléseim” pontban követheti nyomon.

Az Alu-go köteles a vásárló megrendeléseit 48 órán belül visszaigazolni. Amennyiben a 48 órás visszaigazolási kötelezettség ideje alatt a vásárló nem kapott értesítést, megszűnik az ajánlati kötöttsége.

Amennyiben a vásárló webáruházon keresztül történő vásárlása során megadott adatok elektronikus rögzítésére hibásan kerül sor, annak kijavítását a vásárló az Alu-go részére, az This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címre történő e-mail küldésével, illetve telefonon az alábbi telefonszámon:  (hétfő - péntek: 09:00 - 18:00) kérheti.

Amennyiben a megrendelési és kiszállítási folyamat során még lehetséges, az Alu-go megpróbálja minél hamarabb kijavítani a felmerült hibát. A vásárlót az Alu-go e-mailben vagy telefonon értesíti a hiba kijavításával kapcsolatban. A vásárló tudomásul veszi, hogy az általa megadott hibás illetve téves adatokból eredő esetleges hibás teljesítésért az Alu-go nem vállal felelősséget.

  

  1. A szerződés szövegének mentése / Az Ön rendelési adatainak tárolása

A webáruházon keresztül megkötendő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül.

A rendelés adatait, a létrejött szerződést az Alu-go tárolja.

Amennyiben erre a vásárlónak nyomtatott formában szüksége van, úgy azt az alábbi e-mail címen kérheti: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

  1. A vételár megfizetése, szállítás és költségek

4.1. Fizetési módok

A fizetés kizárólag utánvéttel, rendezvényi kitelepülés esetén a helyszínen készpénzes fizetéssel történhet.

Fentieken kívüli fizetési módokat (pl: Erzsébet utalvány, egyéb utalványok) az Alu-go a webáruházon keresztül történő vásárlás esetén nem fogad el.

Utánvétes rendelés esetén: A Vevő a megrendelés teljes összegét a terméket kiszállító futárszolgálat vagy posta munkatársának készpénzben teljesíti. Mivel a futárszolgálat/posta csak készpénzt fogad el, így az átvételnél nincs lehetőség a vásárlási utalványok, egyéb kedvezmények beváltására. Kérjük, legyen Önnél mindig pontos összeg, hogy megkönnyítse a futárszolgálat munkatársa számára a visszajáró kezelését.

 

A termékek webáruházban megadott árai magukban foglalják a szállítási költségeket is.

Az Alu-go fenntartja magának a jogot arra, hogy egyes esetekben meghatározza a fizetés módját.

A megrendelt áru a teljes vételár és szállítási díj kifizetésig az Alu-go tulajdonában marad.

A webáruházban kiválasztott termékeket házhozszállítással, személyesen vehetik át a vásárló.

 

4.2. Házhozszállítás:

A webáruházban megrendelt termékeket a Magyar Posta szolgálat szállítja házhoz, a megrendelés során megadott magyarországi szállítási címre.

A Magyar Posta szolgálata csak munkanapokon szállít csomagot.

A pénteken 12.00 óráig sikeresen leadott megrendeléseket legkorábban hétfőn kaphatja kézhez a vásárló. Amennyiben pénteken 12.00 óra után adja le rendelését, úgy a megrendelését legkorábban kedden szállítja ki a Magyar Posta szolgálat.

A házhozszállítás díja nem terheli a vásárlót.

A számlát a vásárló minden esetben a csomag kézhezvételekor kapja meg az általa megadott számlázási címére. A kiszállított csomagban találja a szállító levelet, az információs lapot és a 14 naptári napos elállási nyilatkozatot.

Fizetésre kizárólag készpénzben, utánvéttel van mód, az átvétel alkalmával, a szállítást végző futárnak.

Az Alu-go a megrendelt termékek házhozszállítását csak Magyarország területén belül vállalja.

A raktár munkatársai a beérkező rendeléseket regisztrálják és a csomag összeállítása után átadják a Magyar Posta szolgálatnak. A vásárló a csomag összeállításakor kap e-mailt a várható szállítási időponttal. A kiszállítást a Magyar Posta szolgálat végzi munkanapokon 8:00 és 17:00 óra között.

Az Alu-go  e-mailen értesíti a címzettet a csomagszállítás megrendelését követően. Az első értesítő tartalmazza a csomag minden fontosabb adatát, az ügyfélszolgálat elérhetőségét és az Alu-go  weboldal közvetlen linkjét.

A második e-mail értesítőt a csomag feladásának  napján küldi az Alu-go.

A szállítási értesítők tartalmazzák a csomagszámot és az Alu-go telefonszámát, melyen a feladás időpontjának  módosítását kérheti a vásárló legkésőbb a rendelés visszaigazolása után 24 órával.

A Vevő köteles az átvételt követően mihamarabb a csomagot tételesen ellenőrizni, valamint meggyőződni arról, hogy a számlán szereplő tételek a valóságban megegyeznek a rendelt, és kiszállított termékekkel. Ha ezzel kapcsolatban bármilyen probléma felmerülne, javasoljuk, hogy a vásárló lehetőség szerint késedelem nélkül vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a hiba elhárítása érdekében. Az ügyfélszolgálatot az alábbi telefonszámon hívhatja: 06 ………….. (hétfő - péntek: 09:00 - 18:00, szombat: 09:00 - 15:00).

  1. Kellékszavatosság (rejtett anyag, vagy gyártási hiba esetén történő igényérvényesítés)

 

A kellékszavatossági igény érvényesítésének együttes feltételei:

  •  két (2) éven belüli vásárlás
  •  a vásárlásról szóló számla / vagy  elállási nyilatkozat / vagy szállítólevél megléte

Termékkel kapcsolatos reklamációs (minőségi kifogással kapcsolatos) eseteket kizárólag az Alu-go honlapján keresztül tudjuk fogadni.

 

A kellékszavatossági igény elutasítható:

  •  ha a vásárlást számla / vagy  elállási nyilatkozat / vagy szállítólevél nem igazolja;
  •  ha a szavatossági igény érvényesítésének 2 éves határideje eltelt;
  •  rendeltetésellenes használatból eredő hiba esetén;
  •  helytelen kezelésből, tárolásból eredő hiba esetén;
  •  elemi kár, sérülés, erőszakos külső behatás okozta hiba esetén;
  •  ha szakszerűtlen/ házilagos javítás következményeként a hiba súlyosbodott vagy annak oka, keletkezése, mértéke emiatt már nem megítélhető
  •  ha a hiba vásárláskor is látható volt és arról a vásárlót tájékoztatták, vagy a hiba meglétét írásban közölték a vásárlóval.

A kellékszavatossági szabályokat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:159-167. § -a részletezi.  

Ennek értelmében a kellékszavatossági igények érvényesítésére nyitva álló két (2) év két részre tagolódik:

1.) A vásárlás napjától számított hat (6) hónapon belül, ha bármilyen rendellenességet, hibát észlel a termékkel kapcsolatban, azt kérjük, késedelem nélkül jelezze az Alu-go honlapján.. A hibát legkésőbb a felfedezésétől számított 2 hónapon belül kell bejelenteni, a késedelmes igénybejelentésből eredő kárért az Alu-go nem felel. A hibás/meghibásodott/kifogásolt terméket természetesen nem célszerű tovább használni, mivel az ezzel okozott kárt a forgalmazó nem köteles megtéríteni. Amennyiben a hiba eredete, jellege, így a reklamáció jogossága nem egyértelmű, vitás a felek között, úgy az Alu-go saját költségén független szakvéleményt kér ennek megállapítására.

2.) A vásárlás napjától számított hat (6) hónapon túl, a 2 éves időtartam végéig kétség, vita esetén a Vásárló saját költségén bizonyíthatja, hogy a meghibásodás oka már eladáskor benne volt a termékben.

 

Az alábbi esetekben a kellékszavatossági igény nem érvényesíthető, vagy elutasítható:

  • A vásárló igényét határidőn túl jelentette be
  • A hiba a vásárlás után keletkezett, pl.:
  • Természetes elhasználódás miatt
  • Helytelen kezelés vagy tárolás miatt
  • Erőszakos külső behatás miatt

A Ptk. alapján, minden olyan esetben, ha a hiba az áru értékének és használhatóságának csökkenése nélkül megjavítható, úgy a Vásárló csak abban az esetben kérheti javítás helyett a cserét vagy a készpénz visszafizetését, ha az nem eredményez aránytalanul nagy többletköltséget a javításhoz képest az Alu-go számára.

Amennyiben az Alu-go  a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy annak nem tud eleget tenni, a vásárló – választása szerint – arányos árleszállítást kérhet, vagy elállhat az adásvételtől (tehát visszakérheti a termék vételárát) vagy más termékre való kicserélését kérheti. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Javítás esetén a szavatossági idő annyival meghosszabbodik, amennyi ideig a Vásárló a terméket nem tudta használni. Amikor egy termékjavításból vagy minőségi bevizsgáltatásból visszaérkezik telephelyünkre, munkatársaink értesítik Vásárlónkat. Ezeket a termékeket az értesítéstől számított 3 hónapig őrizzük meg üzleteinkben.

Minőségi kifogás vagy elállás esetén a megrendelt terméket az Alu-go honlapján keresztül, vagy a 06 …… telefonszámon személyes átadással visszajuttathatja hozzánk.

 

  1. Termékszavatosság

A vásárolt termék hibája esetén a vásárló - választása szerint - az 5. pontban meghatározott kellékszavatossági jogát vagy az e pont szerinti termékszavatossági igényt érvényesíthet.

A vásárló termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A termékszavatossági igény a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesíthető. E határidő elteltével a vásárló e jogosultságát elveszti.

A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Alu-go-val  közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a vásárló felelős.

A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

A vásárló termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával (Alu-go) szemben gyakorolhatja.

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítani.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a vásárló a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  1. A vásárlástól való elállás joga

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet rendelkezései alapján a vásárló, az áru átvételét követő 14 naptári napon belül, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól.

A vásárló elállási jogát egyszerűen a megrendelés során a megrendeléséhez kapott elállási nyilatkozat kitöltése útján is gyakorolhatja. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a vásárló nyilatkozatát az elállásra nyitva álló határidő lejárta előtt elküldi, azaz akár a megrendelés kézhezvételétől számított 14. naptári nap végéig.

Fenti elállási határidőre vonatkozó rendelkezések nem érintik a vásárló azon jogát, hogy az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

A határidőn belül gyakorolt elállás a felek közti szerződés megszűnését eredményezi, mely alapján az átvett terméket és a megfizetett vételárat vissza kell szolgáltatni a másik félnek.

Ha a vásárló eláll a szerződéstől, köteles a terméket lehetőleg eredeti, sértetlen állapotban az elállási nyilatkozattal együtt haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy naptári napon belül visszaküldeni az alábbi címre.

Alu-go

Balázs Gyula

Damjanich u. 11.

2000 Szentendre

A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a vásárló a terméket a határidő lejárta előtt visszaküldi a raktár címére.

Az Alu-go kizárólag új állapotú (sérülésmentes, hiánytalan tartalmú) lehetőleg eredeti csomagolásában visszaadott termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat visszafizetni. Amennyiben a termék a szokásos használat nyomait mutatja, úgy az Alu-go fenntartja magának a jogot arra, hogy az értékcsökkenés miatt egy arányos összeget visszatartson és a vételárat csak részben térítse vissza.

A vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Amennyiben a 14 naptári napon belüli elállás jogán visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, a Deichmann a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 naptári napon belül visszautalja a vásárló részére az előzetesen megadott számlaszámra, vagy az áru személyesen való eljuttatása esetén, készpénzben fizeti vissza.

Az Alu-go mindaddig visszatarthatja a vásárlónak az elállás folytán visszajáró összeget, amíg a vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Visszaküldés esetén az árut bármely postahivatalban,  esetleg más szállítócéget megbízva a csomagot megfelelően megcímezve fel lehet adni (mely tartalmazza a címet, a feladó nevét). A visszaküldendő dobozba kérjük, minden esetben mellékelje a kitöltött elállási nyilatkozatot!

Alu-go

  Balázs Gyula

Damjanich u. 11.

2000 Szentendre

Amennyiben elállási jogának gyakorolásával kapcsolatos kérdése merül fel, hívja az alábbi telefonszámot: 06 ………. (hétfő - péntek: 09:00 - 18:00, szombat: 09:00 - 15:00).

 

Kérjük, hogy a visszaküldéskor lehetőség szerint az eredeti csomagolást használja és mellékelje a kitöltött elállási nyilatkozatot is. Későbbi térítési igények elkerülése érdekében, óvatosan ellenőrizze az árut és ne okozzon benne kárt (pl. karcolás, vágás stb.).

Az elállási nyilatkozatot a vásárlás során a dobozban mellékelve találja. A termékek visszaküldésének költségei minden esetben a vásárlót terhelik. Az elállás kapcsán ezen felül a vásárlót más költség nem terheli. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk.

A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi, az Alu-go által eladott termékek tekintetében:

  1. a) olyan termék tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Alu-go által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  2. b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő az Alu-go, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;
  3. c) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  4. d) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  5. e) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

A PANASZKEZELÉS helye, módja

Minőségi kifogásokat a termékek jellegének megfelelően kizárólag személyesen áll módunkban kezelni.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság fogyasztóvédelmi tájékoztatója az internetes vásárlásokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról itt érhető el.(http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/vasarlas/internetes/internet.html)

Vásárló a termékkel vagy az Alu-go  tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Levelezési cím:

Balázs Gyula, egyéni vállalkozó

2000 Szentendre, Damjanich u. 11.

Telefonszám: +36 30 25 35 8 45 (H-Cs: 8-17, P: 8-15)

E-mail:

Alu-go a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, az ügyfélszolgálaton keresztül azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, az ügyfélszolgálat felveszi az érintettel a kapcsolatot. Az ügy kivizsgálását követően haladéktalanul értesíti a vásárlót.

Alu-go  a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt, szóbeli panasz esetén köteles helyben a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint utólag, legkésőbb a panaszra adott válasszal együtt megküldeni.

Minden egyéb esetben az Alu-go az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. Az Alu-go a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén az Alu-go az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

Amennyiben az Alu-go és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

  1. a) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

A megyei Kormányhivatalok mellett működő Fogyasztóvédelmi Felügyelőségek fogyasztóvédelmi tárgyú jogszabálysértések esetén kereshetőek fel érdemben. Ilyennek minősülhet, ha a szolgáltató, kereskedő nem ad választ a fogyasztó panaszára, megtéveszti a fogyasztót, vagy egyéb jogsértést követ el. Nem tartozik a fogyasztóvédelmi hatóság illetékességi körébe a fogyasztó és a kereskedő közötti vitás kérdés rendezése (például, hogy az adott terméket cseréljék, vagy a vételárat fizessék vissza)Cím: Lásd a kormányhivataloknál, vagy az NFH honlapján.

  1. b) Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Békéltető Testület eljárását a fogyasztó akkor kezdeményezheti, amennyiben úgy érzi, hogy a kereskedő vagy szolgáltató a szerződéses kötelezettségeit nem, vagy nem megfelelően teljesíti. Az ingyenes békéltető eljárást a fogyasztó a lakhelye, tartózkodási helye, vagy a vásárlás helye szerint illetékes megyei kereskedelmi kamarák mellett működő Testületeknél kezdeményezheti. A fogyasztónak minőségi kifogással kapcsolatos vitáját kifejezetten érdemes a Békéltető Testületeknél kezelnie, hiszen a fogyasztóvédelmi hatósággal szemben ebben a kérdésben a Testületek illetékesek.

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.

A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.

Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület dönti el ingyenesen és gyorsan. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében.

Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr

Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.

Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni Önnek.

A Budapesti Békéltető Testület:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Fax: 06 (1) 488 21 86

Telefon: 06 (1) 488 21 31

  1. c) Bírósági eljárás kezdeményezése
© 1993 - 2017 Alu-Go. Minden jog fenntartva. Készítette: MYLIFEFACTORY

A jobb böngészési élmény érdekében oldalunkon cookie-kat használunk a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.